Milline on optimaalne kommunikatsioon majutusasutuse klientidega?

Back to BLOGI

Milline on optimaalne kommunikatsioon majutusasutuse klientidega?

Meile tihti tundub, et majutusasutus on lihtsalt tuba, hommikusöök ja vahest spaa, mida pakume klientidele, kes teenuse eest tasuvad. Tänaseks on meile aga selgemaks saanud see, et kliendi kogemused majutusasutustega võivad olla üheks oluliseks faktoriks selleks, et ettevõtte kasvaks ja oleks edukas.

Hea kliendikogemus toob kaasa palju, nii püsikliente kui ka uusi kliente. Kuulujutud liiguvad kiiresti ja majutusasutusel on võimalik mõjutada neid jutte, eriti siis, kui nad osutuvad valeks. Hea kommunikatsioon põhineb muidugi sellele, et hotell, talu, külalistemaja või ükskõik milline majutusasutus pakub head teenindust, ning häid elamusi. Juhul kui halvad kuulujutud siiski vastavad tõele, ei tasu valetama hakata. Samas aga suurepärased ja head kuulujutud liiguvad peaaegu sama kiiresti. Need, kes oma aega kulutavad sotsiaalmeedias teavad, kui palju seal jagatakse nii häid kui halbasid kogemusi.

Mis on hea kommunikatsiooni mõju majutusasutusele?

Hea kommunikatsioon koosneb mitmest osast ja selle mõju võib olla uskumatult suur. Kui majutusasutus elab oma elu koos oma klientidega, tunnevad kliendid, et teie ettevõte on osa nende elust. Nad jälgivad, kommenteerivad ja arutavad kaasa erinevatel situatsioonidel. Sotsiaalmeediat ja teisi online kanaleid ei tasu kasutada ainult reklaamikanalina. Teil on võimalik anda klientidele võimalus kaasa lüüa ettevõtte arengule, tuletada meelde, miks te tegelete just selle äriga ja mis on teie jaoks oluline.

Kõik need väikesed asjad tunduvad lihtsad, aga millegi pärast unustame seda teha. Paljud majutusettevõtted isegi ei soovi endale suuremat turundustiimi, ega kasuta kommunikatsiooni- või reklaamibürood. Teistel on aktiivne kommunikatsioon läbi erinevate kanalite, nagu Facebook ja emailid. Kõigil ei pea olema sama mudel, peaasi et teaksite, kus teie kliendid on ja jagate nendega infot.

Heaks näidiseks on Endla talu, kes ei pruugi olla kõige aktiivsem oma Facebooki lehel, kuid nad on regulaarsed. Lehel on näha aktiivsust, kliendid kiidavad, neil on palju tagasisidet ja postitused ei ole ainult reklaamid. Lisaks sellele on loosid, sündmused, kogutakse ideid ja jagatakse uudiseid. Iga talu ei peagi iga päev postitama, kuid lehe jälgijad teavad, et Endla talu on endiselt olemas ja toimetab.

Toimiv kommunikatsioon võib lisada müüki ja näiteks külastajate arvu kodulehel. Uuringud näitavad, et mida rohkem ettevõte postitab oma veebilehele artikleid ja blogisid, seda suurem on liiklus nende lehele. See omakorda võimaldab jälle leida viise, kuidas saada need kodulehel viibivad huviliselt tasulisteks klientideks. Kõik need asjad tõhustavad teie majutusasutuse edukust ja teevad äri kasulikumaks.

Kommunikatsiooni regulaarsus on oluline

Hea kommunikatsiooni võib jagada kolmeks: sisu, regulaarsus ja õige sihtgrupp. Alustades regulaarsusest võime öelda, et see on natuke olulisem kui need teised kaks osa. Samas kui postitada sotsiaalmeediasse või kodulehele tihti, kuid sisu on täiesti vale, siis sellest jälle kasu pole. Keegi tegelikult ei tea, kui palju ja kui tihti peaks näiteks sotsiaalmeediasse postitama. Erinevad uuringud ja arvamused annavad erinevaid lõpptulemusi. Ühes asjas aga kõik professionaalid tunduvad olevat ühte meelt – regulaarsus on oluline. Igal ettevõttele toimivad erinevad viisid, olgu selleks siis üks postitus päevas või üks postitus nädalas, aga kui tegevus on regulaarne, on edukus kindlam.

Järgmisena jõuame sisu juurde. Mis on õige sisu? Ühte õiget vastust siia ei ole. Iga talu, iga hotell, iga majutusettevõte on nii omapärane, et ühte kindlat stiili või sisu ei ole, mis oleks kõigile toimiv. Meie soovitaksime vaadata kõigepealt järgmiseid punkte:

  • Mis eristab teid konkurentidest?
  • Mis teile meeldib teie teenustes kõige rohkem?
  • Mille üle olete uhked?
  • Mis on teie arvates oluline informatsioon, mis pakuks klientidele huvi?

Juba nende paari küsimusega on võimalik koostada erinevat ja huvitavat sisu nii kodulehele, sotsiaalmeediasse kui ka näiteks emaili kampaaniatesse. Rääkige julgelt oma lugu, oma missiooni, oma eesmärke. Jagage eelmiste klientide kogemusi, rääkige kuidas arendate oma teenuseid ja mida võib tulevikus oodata. Kas ise loeksite oma uudiskirja või postitust? Kas paneksite sellele like, kui keegi teine postitaks sarnase teemaga pildi ja jutu? Mõelge tõsiselt, milline informatsioon on teie majutusasutuse külalistele oluline.

Veel tahaksime rääkida natuke õigest sihtgrupist. Selleks, et saaksite kommunikeerida olulisi asju regulaarselt ja põneva sisuga, peaksite teadma, kellele seda teete. Milline on teie klient:

  • Kes ta on?
  • Mis teda huvitab?
  • Miks ta soovib saada lisainformatsiooni teie käest?
  • Millised on tema väärtused?

Need on ainult mõned küsimused õige sihtgrupi leidmisel. Kui teil on teada, kellega te suhtlete, on teil kindlam teha sisu ja teate, et teie infot võetakse positiivselt vastu. Saate infot koguda oma külastajatest selle järgi, kes reaalselt kohal käivad, milline on teie kodulehel külastavate isikute peamine sihtgrupp ja kes teid sotsiaalmeedias jälgivad. Tänapäeval on kõik need analüütika töövahendid suurepärased.

Hea kommunikatsioon ei ole oluline ainult kriisi ajal või üllatavatel aegadel, vaid peaks olema tähtis osa teie majutusettevõte tegutsemisel.

Miks meie räägime majutusasutuse kommunikatsioonist?

Meie oleme Skydata, Soome päritoluga ettevõtte, kes tegeleb muuhulgas 3D virtuaaltuuride tegemise, aerofotode pildistamise ja reklaamvideote filmimisega. Meie soovime näha, et Eesti ettevõtted oleksid edukad nii Eestis kui ka rahvusvaheliselt, ning Eesti majanduskasv oleks õiges suunas. Usume siiralt, et hea töövahendid ja õige süsteemid aitavad ettevõttel areneda sujuvalt ja õigete investeeringutega on võimalik jõuda kaugele. Pakume majutusasutustele erinevaid teenuseid, mille eesmärgiks on kasvatada ja parandada ettevõtete kasumlikkust. Loe meie teenustest rohkem siit või võta ühendust!

Kirjuta või helista täna – saate soovitusi kuidas erinevate töövahenditega oma majutusasutuse kasumlikkust tõsta.

Christina Daous
christina@skydata.fi
+357 555 66 253

Selle loo autoriks on Christina Daous, kellel on kultuurikorralduse bakalaureuse graad, kogemust suurte sündmuste korraldamisel ja hotellitööst. Teda huvitab turism, kultuur, sport, meedia, hotellindus ja tehnoloogia arendus. Lisaks sellele, et ta saab töötada nendes kõikides valdkondades, on need kõik olulised teemad tema vabal ajal. Christina räägib nelja keelt, millest Soome keel on emakeel. Seetõttu vabandame ka võimalike vigade pärast tekstis.

Back to BLOGI