Millised töövahendid tõhustavad majutusettevõtte tööd ja miks?

Back to BLOGI

Millised töövahendid tõhustavad majutusettevõtte tööd ja miks?

Aeg-ajalt leiame ühe töövahendi või -riista, mis meile tohutult meeldib. Kodus on see teatud kööginuga, liikumiseks eelistame ühte teatud autot ja tööl soovime kasutada Microsofti mõne teise süsteemi asemel. Need on ainult mõned näited sellest, kuidas kohaneme teatud töövahenditega ja nendest ära vahetamine tundub olevat tohutult pikk ja raske protsess.

Majandus muutub, kasvab ja areneb pidevalt. Sama teevad loomulikult kõikides valdkondades tegutsevad ettevõtted. Viimastel aastatel on teemaks tulnud start-up-firmad, kes mängivad täiesti omas kategoorias – kontorites viibivad kassid ja koerad, mängitakse konsoolimänge ja mida veel. Töötajad naeratavad fotodel, ning kõik tundub nii tore ja lilleline.

Kõik alati muidugi ei pruugi olla nii, nagu paistab, aga meie Skydatas usume, et sellele naeratusele on tegelikult olemas väga lihtne põhjus. Tõesti, kontoriloomad võivad tuua rõõmu ja on tore töötada ettevõttes, kus vaheaegadel Playstationit mängida saab. Tegelikult võivad selle taga olla hoopis teised põhjustajad.

Tegelikkuses on tõenäoliselt tegemist töökoha kultuuriga. Töökoha kultuur koosneb mitmest osast, kuid suur osa sellest kultuurist on tegelikult viis, kuidas ettevõttes suheldakse ja kuidas tööd organiseeritud on. Aastal 2019 FTI Consulting’u ja Mine The Gap-nimelise ettevõtte tehtud uuringu järgi on töökoha kultuur üks olulisemaid tegureid selles, kas töötaja on õnnelik või mitte.

Milleks on töökultuuri loomine ja ülalpidamine vajalik, et tõhustada majandusettevõtte tööd?

Hotellid ja kõik majutusettevõtted hõlmavad inimesi tugevalt igati pidi. Majutust pakuvad ettevõtted ei paku tihti ainult öökohta, vaid elamusi. Nad pakuvad võimalusi puhkamiseks, elust nautimiseks ja palju muud. Neid elamusi pakuvad aga inimesed inimestele – teie töötajad teie külalistele. Töökultuur hotellis või isegi väikeses talus võib määrata seda, kui edukakaks teie äri saab ja milline on teie maine klientide hulgas.

Merceri 2020. aastal tehtud uuringu Global Talent Trends’i järgi töötajate jaoks olulisi asju on palju (ja soovitame nendega kindlasti pikemalt tutvuda!) ja need muutuvad, kuid üks asi on selge. Töökoht ei ole ainult töökoht, vaid arenemise ja hea elu algus, teekond ja lõpp. Töö on siiski meie kõigi eludes tugevalt olemas.

Üks osa töökultuurist on töö tegemise viis ja töötajate omavaheline kommunikatsioon. Majutusvaldkonna ettevõtetes on see kriitiline. Kas teie ettevõttes töö tegemine on sujuv ja toimiv, või pigem aeglustavad protsessid ja tööriistad töö tegemist? Kui palju olete mõelnud selle peale, et need tööviisid, mis teil juba aastaid on hotellis olnud, tegelikult enam ei ole kaasaaegsed?

Kaasaegsus ja modernsed lahendused ei ole olemas ainult selleks, et uhkustada. Nende eesmärk on pakkuda kogu töökeskkonnale võimalusi teha tööd võimalikult hästi nii, et tulemus oleks antud keskkonnas suurepärane. Näidisena võime kasutada tubade koristamist. Suurem osa hotellijuhtidest on kindlasti kursis sellega, kui kaua läheb aega ühe toa koristamiseks ja mitu tuba saab üks koristaja ühe päevaga tehtud. Kas sellele olete mõelnud, et palju kõigele muule kulub aega? Kui palju võtab aega see, et koristajal oleks alati viimane info selle kohta, milline tuba vabanes, kuhu juba oodatakse inimesi sisse? Kui kaua peab ta seda infot otsima, kui palju tal võtab aega kogu protsessi jaoks ja kas tööpäevas kasutatud tundidest saaks rohkem välja. Sellega võidab nii tööandja, kui ka töötaja.

Samuti Global Talent Trends’i uuringus tuleb välja, et iga kolmas töötaja usub, et nad kaotavad oma töö robotitele ja tehisintellektile. Samas on töökindlus ja arenemine üks olulisi faktoreid. Tasub mõelda, äkki saaksite arendada äri koos töötajatega nii, et ka nende tulevik oleks kindel ja kõik kulgeksid ühes suunas? Automaatikat karta ei tohiks, sest see loob jälle uusi võimalusi ja töötajad peaksidki olema valmis ennast arendama ja tööandja peaks seda võimaldama.

Õige töövahendi leidmine võib olla lihtne, aga selle kasutusele võtmisega tuleb olla ettevaatlik

Erinevaid süsteeme ja töövahendeid majutusettevõttete töö jaoks on mitmeid. Kes kasutab Pipedrive’i, Hubspot’i ja muid müügitöö jaoks, ning ostuosakonnal on jälle omad süsteemid. Õige töövahendi ja sobiva süsteemi leidmiseks tasub kaasa haarata mitmeid osakondi ja nii töötajaid hierarhhia igalt tasemelt. Kuigi õigete süsteemide leidmine võib nõuda aega, aga samas nende eesmärk on tõhustada tööd.

Eriti väikestel Eesti majutusettevõtetel, kuid pikemas vaates ka suurematel, tasub kasutusele võtta sellised süsteemid, mis võimaldavad palju töö automatiseerimist. Mitte ainult selleks, et oleks vaja võimalikult vähe töötajaid ja sellega vähendada kulusid, vaid selleks, et külaliste kogemus oleks sujuv, hea ja nad naudiksid igat hetke. Samal ajal saavad teie töötajad keskenduda sellele, mida nad kõige paremini oskavad teha – täita oma tööülesandeid ja arendada ettevõtet edasi. Müüjad saavad keskenduda müümisele ja koristajad koristamisele, mitte sellele, et otsida, selgitada ja pidevalt mõelda, kuidas uusi takistusi lahendada.

Millised on siis need õiged süsteemid ja töövahendid? Sellele ühte õiget vastest ei ole. Näiteks Capterra poolt koostatud nimekirjas võib leida tarkvarasid, mis on nende arvated kõige populaarsemad. Sellest tasub alustada, kui teisi mõtteid hetkel ei ole. Meie Skydatas samuti pakume majutusettevõtetele lahendusi. Üheks lahenduseks on virtuaaltuur, mida saab kasutada nii müügis kui ka turunduses. Statistika järgi 3D tuurid on tõstnud broneeringuid 14% võrra. Eriti nendele hotellidele, kelle ruumides toimuvad sündmused, võimaldab Matterporti’i 3D süsteem töö planeerimist uuel viisil. Näiteks saab virtuaaltuuris mõõta ruumi ja seda saavad teha nii töötajad, kui ka kliendid. Isegi enne külastamist, on neil võimalik vaadata, kas teatud lahendused mahuvad ruumi ära – see hoiab kokku nii teie töötajate kui ka klientide aega.

Millised hotellid juba kasutavad Matterport’i 3D virtuaaltuure?

Tutvuge näiteks suurepärase Radisson Blu Azuriga!

Midagi Inglismaalt – The Grand, York

Küsige oma majutusettevõttele pakkumist täna!

Christina Daous
christina@skydata.fi
+372 555 66 253

Selle loo autoriks on Christina Daous, kellel on kultuurikorralduse bakalaureuse graad, kogemust suurte sündmuste korraldamisel ja hotellitööst. Teda huvitab turism, kultuur, sport, meedia, hotellindus ja tehnoloogia arendus. Lisaks sellele, et ta saab töötada nendes kõikides valdkondades, on need kõik olulised teemad tema vabal ajal. Christina räägib nelja keelt, millest Soome keel on emakeel. Seetõttu vabandame ka võimalike vigade pärast tekstis.

Back to BLOGI